הלוחשים לסוסים

הלוחשים לסוסים

"אין סוסים שמדברים עברית" שרה קורין אלאל וזו טעות! יש סוסים שמדברים עברית ובקורס רכיבה על סוסים לומדים הילדים ללחוש לסוסים בעברית. לדבר אליהם ואיתם, לשהות במחיתם וליצור איתם קשר אינטימי. הקשר בין בעל החיים – הסוס לילד הוא קשר מרפא ובונה. למרות שהסוס חיה גדולה המסוגלת לפתח מהירויות ריצה גדולות, הסוס הוא בעל חיים רגיש המסוגל לחוש מגע עדין ובזה קיסמו בקשר עם הילדים ובטיפולי תרפיה –רכיבה טיפולית המסייעים לנכים, לבעלי מוגבלויות ולילדים בעלי בעיות קשב וריכוז וחוסר ביטחון עצמי.

 

רכיבה על סוסים היא פעילות ספורטיבית מאתגרת עבור הילדים. השהייה בחוץ באוויר החופשי ובחיק הטבע מוספיה לפעילות הגופנית הפיזית ממד של  הנאה ופאן – כיף. פעילות הרכיבה על סוסים היא ספורט אצלי ורומנטי. תנועת הסוס, קפיצות הראווה (שהן ספורט אולימפי רשמי), ולטינג התעמלות וריקוד על גב הסוס ורכיבה אמנותית דרסאז' היוצרת ריקוד של הרוכב עם הסוס, הם השלמות האסתטית אליה מגעים הרוכב והסוס לאחר אימונים רבים. הילדים המשתתפים בחוג הרכיבה על סוסים לומדים קודם כל ללחוש לסוסים ורק אחר כך להגיע לשלמות ולאחדות עם הסוס. רכיבה על סוס היא ספורט הדורש מאמץ מתמשך ששכרו בא לידי ביטוי בתחושת החופש והדרור אותה מרגיש הרוכב בעת הרכיבה על גב הסוס. לכן, מרגע בניית הקשר הבלתי אמצעי בין הרוכב לסוס נבנה הביטחון אל מול גודלה של החיה ונאמנותה. לא פלא שגם ילדים בעלי מוגבלויות פיזיות ונכות קשה מרגישים על הסוס חופשיים ומאושרים. המגבלה והנכות נעלמים ברגעים אלו. יתרון נוסף למשתתפי חוג הרכיבה הוא המפגש בלתי אמצעי בשטח החווה עם ילדים בעלי מוגבלויות ונכויות שונות. לרגע על גבי הסוס כולם שווים וחופשיים.  

 

רכבה על סוסים נחשבת מומלצת מאד לילדים. כבר מגיל 8 ילדים יכולים לרכב על סוס כאשר לרוב יותאם להם סוס נמוך. אנשי מקצוע בתחום הספורט והחינוך הגופני משווים את יתרונותיה לאלו של שחייה. היא מפתחת יציבה נכונה ושיווי משקל ומחזקת את שרירי הגב, הבטן הכתפיים והירכיים. הרכיבה מאמצת שרירים רבים שאנחנו משתמשים בהם פחות בחיי היום ומייצרת טווחי תנועה שונים מאלו שאנחנו מורגלים להם. הלוחשים לסוסים רוכשים תכונות של מנהיגות, אסרטיביות, דבקות במטרה וביטחון עצמי, לצד חיטוב הגוף שיפור הכושר הגופני, הקואורדינציה ושיפור יכולת הריכוז.

 

בחלק מחוגי הרכיבה לומדים הילדים גם אילוף סוסים ובשעורים אלה הם נדרשים לדאוג לניקיון הסוס והאורווה. פעילות זו מחזקת את הקשר בין הילדים לסוסים. הילדים הלוחשים לסוסים לומדים מהי אחריות, דאגה ונאמנות לבעל חיים בכלל ולסוסים בפרט. כאן נדרשת מהם אחריות ומחויבות לטיפול בסוס ולדאוג לרווחתו הפיזית, ניקיונו האכלה בזמן ובמזון הראוי וניקיון הסביבה. בהחלט בהתחלה לא נעימה ההתעסקות בניקיון האורווה אך הילדים מתרגלים ולאחר מכן לומדים לדואגים לניקיון חדריהם בבית ובכלל.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: